Even voorstellen: Glenn Helder

13 juni 2018 11:30

Myon Padding

Maak kennis met Glenn Helder, speler van FC de Rebellen.

Glenn Helder begon zijn profvoetbalcarrière bij de jeugd van Ajax en kreeg daarna clubs als Sparta, Vitesse en Arsenal op zijn naam. Na twee seizoenen goed gespeeld te hebben bij de Londense club, maar het daaropvolgende seizoen weinig minuten gemaakt te hebben werd Helder verhuurd aan Benfica. Het seizoen daarna werd hij verhuurd aan NAC. Tijdens zijn periode in Engeland verloor Glenn Helder zich steeds meer in de wereld van de glamour en glitter en door een gokverslaving raakte hij in de schulden. Zijn prestaties op het voetbalveld gingen achteruit. Dit zorgde ervoor dat Helder in zijn huurperiode bij NAC een zelfmoordpoging deed.

Deze ‘rebel’ hield het hier niet bij, want In september 2007 werd Helder vastgezet in het huis van bewaring in Zwaag omdat hij zijn ex-vriendin zou hebben lastiggevallen, én haar vriend had mishandeld. Hij werd veroordeeld tot 373 dagen cel, waarvan 180 voorwaardelijk, wegens bedreiging, belaging, mishandeling, diefstal en vuurwapenbezit.

Inmiddels heeft Helder een boek uitgebracht over zijn verleden, drumt hij en is hij gestopt met zijn profvoetbalcarrière. Ook deze ‘rebel’ is in het team van FC De Rebellen aanstaande zaterdag te bewonderen tijdens het 85-jarig jubileum van V.V. Wijster.

Lees meer over:
85-jaar-wijster evenement jubileum

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!