Even voorstellen: Andy van der Meijde

11 juni 2018 14:15

Myon Padding

Een echte rebel, is zaterdag op het jubileum en behoort tot het team van FC de Rebellen

Deze oud-profvoetballer is zeker te benoemen als rebel en hoort dus ook terecht in het team van FC De Rebellen. Andy van der Meijde begon met zijn profcarrière bij Ajax, nadat hij was gescout bij zijn club waar hij begonnen is met voetballen; Vitesse 1892. Na een kort uitstapje bij FC Twente om verder te ontwikkelen, keerde van der Meijde weer terug naar Ajax. Daar speelde hij met jongens als Zlatan Ibrahimovic, Rafael van der Vaart en John Heitinga.
In de zomer van 2003 verkaste van der Meijde voor zeven miljoen euro naar het Italiaanse Internazionale. De verwachtingen waren groot, maar hij kwam in twee seizoenen maar op 53 officiële wedstrijden.
Hierna ging hij naar Everton, waar hij ook niet veel aan spelen toe kwam. In zijn periode van vier seizoenen spelen in de Premier League kwam van der Meijde negatief in het nieuws door zijn ‘Rebelse’ disciplinaire geldstraffen en schorsingen, een ziekenhuisopname na een avondje stappen, beschuldigingen van alcoholisme en een inbraak in zijn woning. Deze beschuldigingen bleken later waar. Van der Meijde mocht door zijn gedrag vertrekken bij Everton en tekende bij PSV, waar hij geen wedstrijden heeft gespeeld.
In 2011 besloot hij te stoppen met zijn profvoetbal carrière en voetbalde daarna nog voor amateurclub WKE. Niet alleen van zijn voetbalcarrière, maar ook kun je van der Meijde kennen van verschillende programma’s zoals "Andy & Melissa", en "Jouw vrouw mijn vrouw VIPS". Ook Andy van der Meijde is in Wijster aanstaande zaterdag. Reden genoeg om deze ‘rebel’ te bewonderen tijdens de wedstrijd tegen de All-Stars!

Lees meer over:
85-jaar-wijster evenement jubileum