Wijster 1 stijgt na 3-0 winst op ranglijst

4e klasse E

18 november 2018 14:00

Onbekend

Afgelopen zondag ontving Wijster 1 de hekkensluiter van de klasse 4E op sportpark de Meer: Bargeres. Na een weekend rust begonnen de mannen vol gode moed aan het duel en met succes, de thuisploeg won met 3-0.

Wijster begon de wedstrijd met een voorspoedige start, binnen 5 minuten stond de thuisploeg op voorsprong door een goal van Youri Booijink: 1-0. Het had ook binnen 10 minuten 2-0 kunnen zijn maar de tweede goal werd afgekeurd wegens buitenspel.

De eerste helft bleef het vrij rustig, Wijster was de bovenliggende ploeg maar kwam voetballend niet goed uit de verf. De mannen speelden elkaar slecht in en er was veel balverlies. Desondanks dat Wijster hier en daar wat fouten maakte zorgde dit er niet voor dat Bargeres in de wedstrijd groeide. Met een stand van 1-0 op het scorebord vertrokken de ploegen dan ook naar de kleedkamers.

Late doelpunten
In de tweede helft creëerde Wijster veel kansen, door onder andere acties van Marco Werners en Roland Brink was het wachten op de 2-0. De afronding liet helaas op zich wachten, de ballen belandden niet tussen de palen. Bargeres voelde dat Wijster gebrand was op de 2-0 en maakte in de tweede helft veel overtredingen. De laatste 20 minuten van de wedstrijd speelde Bargeres dan ook met 10 man, Adrie Schievink kreeg een rode kaart.

De wedstrijd werd pas laat beslist. In de 85ste minuut nam Ronald Ipema een corner die ingekopt werd door Lennard Vierhoven. Voor de jonge Vierhoven was het zijn eerste doelpunt voor Wijster 1. In de 90ste minuut deed Ronald Ipema nog een duit in het zakje en bezorgde Wijster de 3-0.

Wijster stijgt door de winst naar plek 5, Bargeres blijft steken op plek 14.